Salı, Ağustos 17, 2010

Kahke (Kömbe)

Yine Hatay mutfağından bir tatlı çörek türü.Daha çok bayramlarda yapılıyor, özelliği uzun süre dayanabilmesi.Ben tadını çok beğeniyorum ancak özellikle sert olması ve içerisindeki yoğun baharat aroması herkese hitap etmeyebilir.Kahke , tahta kalıplarda şekillendiriliyor, içine isteğe göre ceviz veya hurma konulabileceği gibi sade olarak da yapılıyor.Son Hatay seyahatimde bu tahta kalıplardan ben de aldım , kahke tarifini de aile büyüklerinden iyice soruşturdum.Verilen ölçüler 5 kg un üzeriden idi, ben ölçüleri makul seviyeye çevirdim.Deneyin , pişman olmayacaksınız.

Malzeme Listesi

  • 1 kg un
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 400 gr tereyağı
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • Tarçın, toz zencefil ve mahlep

Hazırlanışı
  • Tereyağı eritilip soğutulur
  • Şekerin yarısı yoğurtla diğer yarısı un ile karıştırılır
  • Kuru malzemeler ayrı ,sıvılar ayrı yerlerde karıştırılır
  • Baharat olarak kullanılacak malzemelerin miktarı  isteğe bağlı olarak ayarlanabilir ancak mahlep bir çay kaşığından azla kullanılmamalıdır.Aksi halde hamurun dağılmasına yol açar.
  • Tüm malzemeler birlikte çok kısa süre yoğrulur  ve şekil verilir.
  • İçine ceviz, hurma veya istediğiniz her hangi bir lezzet arttırıcıyı ekleyebilirsiniz, fındık,kuru kayısı vb...

Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder