Salı, Ağustos 17, 2010

Kuşburnu Şerbeti

Ben kurutulmuş kuşburnu ile denedim.Kuşburnu, Gül annemizin bahçesinden toplanarak kurutulmuştu ve son derece organikti.

Tadı biraz demirhindi şerbetine benzedi.Daha sonra soda /çilek likörü/votka gibi lezzetlerle karıştırarak farklı kokteyller hazırladım.Her türlü oldukça leziz sonuçlar elde ettim.

Malzeme Listesi

  • 1/2 kg kurutulmuş kuşburnu
  • 1/2 kg+1 su bardağı şeker
Hazırlanışı
  • Kurutulmuş kuşburnu yıkanır ve akşamdan üzerini örtecek kadar suda bekletilir
  • Bekleme suyu süzülür ve bu kez yine üzerine geçecek kadar iyi su eklenerek kaynatılır
  • Yumuşayıncaya dek pişirilir ve bir tülbent yardımı ile ezilerek süzülür
  • Blender yardımı ile de ezebilirsiniz ancak ben tercih etmedim
  • Kalan tortuya şeker ilave edilerek bir taşım daha kaynatılır
  • Kavanoza doldurularak buzdolabında saklanabilir ve servis öncesi soğuk su ile karıştırılır.

 
Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder