Pazartesi, Eylül 06, 2010

Kıtır kek

 Bu lezzet, bir kek kurtarma operasyonu sonunda ortaya çıktı.Üzümlü-cevizli keki hazırlarken içine fazlaca un kaçırınca  kek süngerimsi bir hal adlı.Üstelik o kadar kabardı ki iç kısımları tam pişmemişti.O kadar uğraştığım kekimi atamayacağıma göre yeni bir method düşümdüm.Fotoğrafta görüldüğü gibi keki ince dilimledim.200 derecede ısıtılmış fırının ızgarasında 15 dk kıtırlaştırdım.Sonuç mu; kekleri her zaman böyle mi yapsam diye düşünüyorum :)
Cevizli-üzümlü kek için:

Malzeme Listesi
  • 3 yumurta
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 1/2 su bardağı fındık yağı
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı un
  • Hamur kabartma tozu
  • 1 su bardağı doğranmış ceviz
  • 1/2 çay bardağı yıkanıp kurutulmuş kuş üzümü
Hazırlanışı
  • Yumurtalar bir çatal yardımı ile çırpılır
  • Şeker, yağ ve yoğurt ilave edilerek çok az daha karıştırılır
  • Kabartma tozu un içine konularak kek hamuruna eklenir
  • Hamur boza kıvamına gelinceye dek 1-2 dakika karıştırılır
  • Ceviz ve üzüm ilave edilir
  • Kek kalıbı yağlanır, ben tereyağı ile yağlayıp üzerine esmer şeker serpiştiriyorum
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 45-50 dakika pişirilir
  • Fırın kapağının pişme süresince açılmaması önemlidir
  • 40 dakika kadar sonra , tahta bir çubuk yardımı ile kekin iç kısmının pişip pişmediği kontrol edilir
  • Genellikle 45-50 dakika pişme için yeterlidir
  • Kek tamamen piştikten sonra fırından çıkarılır ve ızgara üzerinde soğumaya bırakılır




Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder