Pazar, Kasım 07, 2010

Biberiyeli& Yeşil Zeytinli Ekmek

 Tam bir akdeniz esintisi.Yanında ceviz,İzmir tulumu ve şarap ...Sadece hayal edin ...

Malzeme Listesi
  • 1,5 su bardağı beyaz un
  • 1,5 su bardağı tam buğday unu
  • 1 tatlı kaşığı toz maya
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 1 çay fincanı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı dolusu ayıklanmış yeşil zeytin
  • 2 yemek kaşığı kurutulmuş domates
  • Biberiye (ben kurutulmuşunu kullandım, kokusu çok baskın olduğu için  1 çay kaşığı kadar yeterli oluyor)
  • Zahter (Antakya yöresinde yetişen aroması oldukça güçlü bir kekik türü)

Hazırlanışı
  • Un içine maya, tuz ve şeker, domates kurusu, biberiye ve zahter eklenerek içme suyu  ile hamur yoğrulur , 
  • Cıvık bir hamur olmalı
  • Min. 50 dk ılık bir yerde mayalanmaya bırakılır
  • Mayalanıp kabaran hamura zeytin ve zeytinyağı eklenerek hafifçe tekrar yoğrulur
  • Kalıba konulup 30 dk kadar kalıp içinde tekrar mayalandırılır
  • Üzerine su sürülür
  • 170 derece fırında pişirilir
  • Kabuğunun kurumaması için pişme sırasında fırına ısıya dayanıklı bir kap içinde su konmalıdır.

Posted by Picasa

2 yorum:

  1. Sanem hanım sitenizi ilk ziyaret edişim çok begendim ve izlemeye aldım sık sık yoruma gelirim inş.
    ekmek çok nefis olmuş ellerinize sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. Sayfama bıraktığın not için teşekkür ederim. Bu ekmek yapma işi zor iş walla. O yüzden de ellerine sağlık tebrik ederim diyorum:)

    YanıtlaSil