Perşembe, Haziran 02, 2011

Deniz Ürünleri Salatası

Uzuuuun bir aradan sonra burdayım.Verdiğim arayı kapatmalıyım dedim ve bu enfes salatayı yaptım.

Malzeme Listesi
  • Kalamar
  • Ahtapot
  • Yeşil Zeytin
  • Kırmızı biber
  • Kırmızı Soğan
  • Limon&Sirke ve zeytinyağı

Hazırlanışı
  • Salatada kullanılacak malzemenin miktarını belirtmedim. Ancak ben 1 adet kalamar ve 1/2 oranında ahtapot kullandım.Varsa karides de eklenebilir ve çok yakışır.
  • Ahtapot ve kalamarları balıkçınıza iyice temizletmelisiniz
  • Eğer balıkçıya nazınız geçiyorsa ahtapotu dövdürmeyi unutmayın aksi halde yumuşatmak için epey uğraşmak gerekiyor.
  • Ahtapot pişirme methodları konusunda kaynaklar 2'ye ayrılıyor. Bazılarına göre 1 gece buzlukta bekletip , kendi suyu ile pişirmek gerekirken bazı kaynaklara göre döverek yumuşatmak daha etkili.
  • Ben her 2 yöntemi de denedim.Kesinlikle dövmek daha iyi sonuç veriyor.Hatta dövüp bir gece zeytinyağı, portakal suyu ve defne yaprağı ile marine etmek çok daha güzel sonuç veriyor.
  • İyice dövülmüş ahtapot ve kalamar ayrı ayrı tencerelerde minimum 2 şer saat kaynatılmalı
  • Aynı tencerede pişirmeye çalıştığınızda renkleri ve kokuları birbirlerine karışacağı için tercih etmiyorum
  • İyice haşlanıp yumuşayan kalamar ve ahtapotlar , üzerlerinde hala kaldı ise derileri , kırmızı kısımları ve vantuzları temizlenerek ince doğranır,
  • Kırmızı soğan, kırmızı biber ve yeşil zeytin eklenir
  • Zeytinyağı, limon ve sirke ile soslanır.

 Sonuç enfes.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder