Cumartesi, Temmuz 20, 2013

Yaz Salataları

Yaz gelince hafif yiyecekler gözde oluyor.Sicak hava,güneş,trafik derken aksam yemeği için fazla zaman harcamak ve bol kalorili ağır yiyecekler hazırlamaktan hoşlanmıyorum.İşte size bu düşünce ile üretilmiş pratik, ilginç ve lezzetli yaz salataları;

ÇOBAN SALATAYA AVAKADO
Domates,salatalık , soğan,yeşil biber ekibine yeni renkler katalım. Ben çoban salatada yeşil biber yerine kırmızı biber kullanıyorum. Domates ve salatalıkları kabukları ile beraber irice doğrayıp, kırmızı soğan ve kırmızı tatlı biber ekliyorum. Olgun bir adet avakadoyu soyarak,ana malzemelerden daha küçük olacak sekilde dogruyorum. Artık ihtiyacımız olan iyi kalite bir zeytinyağı ki ben Hatay yöresine ait zeytinyağını tercih ediyorum, taze limon suyu ve iri deniz tuzu. Salatayı yiyenler genellikle icinde avakado olduğunu anlamayacak ancak lezzeti tartışılmaz olacaktır.

KABUKLU LİMONLA DENEYELİM
Aynı salataya avakado yerine kabukları ile beraber bir tane iri, kalın kabuklu Akdeniz limonunu küçük üçgenler seklinde doğurayım ekleyebilirsiniz.Bu kez sosuna limon yerine nar eksisi eklemek, limonun keskin tadını yumusatacaktir.

ARMUT VEYA ELMA İLE ÇOBAN SALATA
Yeşil ekşi elma ve /veya sert ve fazla tatlanmamış armut parçacıklarını da çoban salataya eklemek ilginç olabiliyor.Ancak miktarları ana malzemelere göre daha az olmalı ki tadı çok yoğun hissedilmemeli...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder